Keresés
Close this search box.

Hogyan kérjünk saját hiteljelentést?

A pénzintézetek a beadott hitelkérelem elbírálásakor minden esetben ellenőrzik a kérelmező hitelképességét, amelynek része a Központi Hitelinformációs Rendszerben szereplő – korábbi hitelekkel kapcsolatos információk ellenőrzése is. A pénzintézet látni fogja, hogy az ügyfél éppen milyen KHR státuszban szerepel, és ennek alapján dönt az új hitel folyósíthatásáról.

Ha szeretnéd az esetleges KHR státusz miatti elutasítással járó kellemetlenségeket megelőzni, illetve tudni szeretnéd milyen adatokat tartanak rólad nyilván, akkor azt díjmentesen megismerheted. Ebből a saját hiteljelentésből fog kiderülni, hogy melyik pénzintézet kezel adatokat rólad a korábbi és jelenlegi hiteleiddel kapcsolatban, milyen  szerződések adatai ezek, valamint, hogy ki, mikor,és milyen jogcímen kérte már le ezeket az adatokat a KHR-ből.

Honnan kérhető a saját hiteljelentés?

A saját hiteljelentés olyan hivatalos tájékoztató, amely bármikor ingyenesen kérhető a KHR-t üzemeltető BISZ Központi Hitelinformációs Zrt.-től, és bármely referencia szolgáltató banktól ( olyantól is, akivel a kérelmező nem áll kapcsolatban).

Hogyan kérhető közvetlenül  a BISZ Központi Hitelinformációs Zrt.-től?

A BISZ Zrt  dokumentumtárából le lehet tölteni azt a formanyomtatványt, amit a kitöltése után el lehet juttatni a BISZ Zrt-hez postai úton, vagy Ügyfélkapun keresztül elektronikus aláírással hitelesítve, vagy akár személyesen is.

  • Postai úton: eredeti aláírással és tanúztatással ellátva a BISZ Zrt. postacímére: BISZ Zrt. 1205 Budapest, Mártonffy utca 25-27.
  • Ügyfélkapun keresztül: a BISZ Zrt. honlapjáról letöltött formanyomtatványban meg kell adni a kért adatokat, és a dokumentumot le kell tölteni. Miután belépsz a Magyarorszag.hu weboldalra a felhasználó neveddel és jelszavaddal, ki kell választanod a hitelesítés menüpontot.

A “Fájl feltöltése ide” négyzetbe fel kell töltened a számítógépre lementett és kitöltött kérelmet, kiválasztod az neked tetsző opciót (pdf vagy ASIC), majd az ÁSZF elfogadását követően a feltöltés menü gombra kattintva a szolgáltatás elhelyezi az elektronikus aláírást a nyomtatványon. Sikeres elektronikus aláírást követően, a rendszer a kérelmedet megküldi a BISZ Zrt.-nek az info@bisz.hu  e-mail címre.

  • Személyesen

Hogyan kérhető referencia szolgáltató bankon keresztül?

A referencia szolgáltató pénzintézetnél a személyazonosságot igazoló dokumentumok alapján ( érvényes személyi igazolvány, útlevél, vagy a törvény által a személyek azonosítására alkalmas más igazolvány (1992. évi LXVI. törvény). Vállalkozásoknál 30 napnál nem régebbi hitelesített cégkivonat,  és aláírási címpéldány)  ki kell tölteni egy formanyomtatványt, aminek a tartalmát az ügyintéző ellenőrzi, majd elektronikusan rögzíti, és továbbküldi a BISZ Zrt-hez. Pár nap elteltével pedig  megérkezik a saját hiteljelentés, a kérésednek megfelelően vagy postai úton vagy elektronikusan e-mailben.

Ha a postai kézbesítést választottad, akkor a  választ a BISZ Zrt. kinyomtatja, és zárt borítékban visszajuttatja a referenciaadat-szolgáltató pénzintézet központjába.  Innen az ügyintéző a zárt, sértetlen borítékot az általad megadott levelezési címre továbbítja, tértivevénnyel feladott irat formájában.

Ha a választ egy előre megadott  e-mail címre kéred, akkor a saját hiteljelentés egy tömörített, jelszóval védett csatolmányként fog az e-mail címedre PDF formátumban megérkezni.

Hogyan tudunk hitelt, kölcsönt igényelni, ha szerepelünk a negatív KHR-ben (BAR listán)?

A választ ITT találod! >>>

Hasonló cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Értesülj első kézből!